Växande sortiment och möjligheter

MED SORTIMENTET VÄXER MÖJLIGHETERNA

Svenska Jekko utökar nu sitt sortiment av både kranar och verktyg
2019-02-21-pressrelease-sept_01_v3

Små kranar med stora möjligheter. Innovativa lösningar för din arbetsplats.

Fem av deras kranar arbetar redan i Sverige och fler är på väg. Nu lanserar Jekko två nya kategorier av minikranar: minipickers och minikranar med hytt. Utöver detta tillkommer också flera vakuumlyftare och andra verktyg för din Jekkokran.

Nytillskott i kranfamiljen
Under ett lyckat första år där mycket har hänt har Jekko beslutat att det är dags att växa i takt med att intresset för deras produkter gör detsamma. De vill kunna erbjuda lösningar för alla typer av jobb och arbetsplatser, stora som små. Därför utökas både kran- och verktygssortimentet avsevärt.

Minipickers gör jobbet i små, trånga utrymmen medan en minikran med hytt är en väldigt mångsidig kran. Jobbar du med glas kommer du att ha hjälp av Jekkos högteknologiska vakuumlyftare som finns i flera varianter, säger säljaren Jakob Burge.

Jekkos minsta kranar
Minipickers är batteridrivna Pick & Carry-kranar tänkta att användas i trånga utrymmen så som lagerlokaler eller verkstäder där andra kranar inte kan komma åt eller ens får plats. Pick & Carry innebär att du kan hissa upp last utan att stabilisera kranen och sedan förflytta lasten upphissad. Behöver du förflytta tung last genom mindre dörrhål är detta din typ av kran. Jekkos minipickers kommer i två olika modeller där MPK20 är lite mindre och smidigare medan MPK50 är lite kraftfullare. De går också självklart att använda med Jekkos verktyg så som hydrauliska gripklor, vinsch, jib, krankorg, lyftbalkar och vakuumlyftare.

Obegränsade möjligheter med SPK60
Utan att tumma på vare sig säkerhet eller kapacitet har Jekko skapat en av de mest mångsidiga kranarna på marknaden. SPK60 går att kontrollera såväl via radiokontroll som från styrhytten. I den har du god sikt till att börja med, men den är också utrustad med två kameramonitorer för att utvidga synfältet ytterligare. Precis som de flesta av Jekkos minikranar roterar SPK60 kontinuerligt 360°. Detta utan att bakpartiet svänger ut någonting. Den är således även lämpad för lite trängre utrymmen och presterar på hög nivå även i Pick & Carry-läget.

Den nya generationens EU Stage IIIB/EPA Tier 4-motor håller utsläppen nere och kranen kan drivas med både diesel och elektricitet. De utskjutbara, fristående drivbanden gör SPK60 till en mycket stabil maskin. Den har en lyftkapacitet på 6 ton och en lyfthöjd på 17,7 meter. Med sina mycket innovativa och mångsidiga egenskaper är den ett prima exempel på den kvalitet som Jekko erbjuder.

2019 02 21 pressrelease sept_02

Obegränsade möjligheter med SPK60

Verktyg och vakuum
I Jekkos utbud av tillbehör finns olika materialgripar för både rör och IPE-balkar, lyftbalkar och fyra stycken olika vakuumlyftare. De minsta är utrustade med fyra sugkoppar och de största med hela tolv stycken. När du ska hantera ett så känsligt material som glas är det naturligtvis viktigt att både ha rätt typ av verktyg men också att du kan lita till hundra procent på det. Jekkos vakuumlyftare har flera högteknologiska lösningar som till exempel individuellt styrda sugkoppar. Detta gör att du kan genomföra jobbet snabbt och enkelt utan att tumma på säkerheten.

Jekko på fältet
Efter en härlig sommar ser Jekko oerhört mycket fram emot att växa och utvecklas ytterligare tillsammans med sina kunder. Mässorna har duggat tätt och Jekko har de senaste veckorna besökt ett flertal i Sverige. Vid följande tillfällen har du kunnat bekanta dig med Jekkos minikranar:

• Jönköping
    22-25 augusti
    Elmia Lastbil(Monter U202:16)
  • Boden
    30 augusti-1 september
    Load Up North(Monter 2025)
    6-8 september
    Entreprenad Live
2019 02 21 pressrelease sept_03
2019-02-21-pressrelease-sept_04_v2

En del av Jekkos breda sortiment

Kranar i arbete
AB Truck och Krantjänst som blev de första svenska ägarna av en Jekko minikran har nu fått den levererad och den är redan i full gång. På frågan varför de valde just en Jekko JF545 svarar Emil Andersson att det beror på att en Jekko kommer åt där andra maskiner av samma kaliber inte gör det. Försäljningen har gått över förväntan och kranar har sålts och levererats till bland andra till Wallast AB och West-2000. Vissa av
dem används så mycket som tolv timmar om dagen, sju dagar i veckan.

Det är naturligtvis oerhört roligt att se våra maskiner där de ska vara, i arbete för att skapa en säker lönsamhet åt våra kunder, säger Jekkos säljare Karl-Fredrik Bengtsson

Unik möjlighet att provköra JF545
Jekko är glada över att nu också kunna erbjuda en unik möjlighet för sina kunder att provköra en JF545 på plats. Med en lyfthöjd på 28 meter och en lyftkapacitet på över 15 ton är detta en kran med stora möjligheter. Utrustad med framtidens teknologi och innovativa lösningar är den verkligt unik på marknaden. Svenska Jekko vill hälsa er varmt välkomna att komma och hälsa på i Vara för en provkörning.

HÄR FINNS VI:
www.jekkosverige.se

Vill du ladda ner artikeln som PDF?